afvallen 12 gouden tips

8 juni 2018, In: Lifestyle
0

Graag deel ik met jou mijn 12 gouden afvalregels!  Deze regels zijn geen dieet en we gaan ook zeker geen calorieën telen.

Hierbij geef ik je advies om steeds meer toe te werken naar een gezonde leefstijl.  Zodat de kilo’s er afblijven en je uiteindelijk een gezond gewicht krijgt.  Afvallen is beginnen aan een periode waarbij jij op nummer één komt en je duidelijk een doel voor ogen hebt. Een doel waarbij je toewerkt naar een gezonde lifestyle, een voedzaam voedingspatroon en lekker eten. Je zult er zoveel voordelen van hebben dat je niet meer terug zou willen naar je oude gewoontes. Dat is de truc van het afvallen en dat begint bij jezelf.

  1. Eet minder tot geen koolhydraten, zoals brood, aardappelen, rijst, pasta. Om te beginnen: laat 1x per dag de koolhydraten weg, dus bijvoorbeeld geen brood bij de lunch, maar een salade met vis, kip of bonen of een groente-omelet. Of laat de aardappelen en rijst ‘s avonds achterwege en eet een schaaltje rauwe groente bij je warme maaltijd van bijvoorbeeld kip in de wok met groente of een biefstukje met broccoli.
  2. Eet vetten; wees niet bang voor vet, maar kies de goede vetten. Dus wees royaal met olijfolie, avocado’s, vette vis, kokosolie en af en toe een beetje roomboter (niet te veel), maar vermijd margarine, halvarine en zonnebloem- of pinda-olie.
  3. Vermijd suikers; kijk op de verpakkingen om te zien waar onnodige suikers in zitten, eet geen bewerkte producten zoals witbrood, gewone pasta, croissants, sauzen uit pakjes en laat alles soorten snoep, koek en chips staan. Een klein stukje chocola met minimaal 72% cacao mag.
  4. Probeer eens koemelkproducten te vervangen door rijstmelk, amandelmelk, havermelk en kies voor de ongezoete varianten. En vervang gewone kaas eens door geiten- of schapenkaas (maar let op: kazen zijn dikmakers dus niet te veel en zeker Franse kaasjes.
  5. Vervang tarwebrood door spelt/ zuurdesem brood, rijstwafels of glutenvrij brood. En pastaliefhebbers; even geen pasta’s of neem glutenvrije varianten, zoals bruine rijstpasta, boekweitpasta of quinoapasta. Zeker niet meer dan 1 x per week.
  6. Neem een groene smoothie als ontbijt. Niet op basis van melk, maar bijvoorbeeld water of havermelk.
  7. Stop bij 80% vol. Eet voldoende, maar niet tot je echt vol zit.
  8. Kauw minimal 20 keer per hap! Lastig in het begin, maar heel belangrijk om af te vallen. Dus langzaam eten.
  9. Drink 2 liter water per dag, het liefst gefilterd water. Krijg je ook een vol gevoel van.
  10. Beweeg!!! Het liefst voordat je ontbijt. Door nuchter te bewegen dwing je het lichaam om vetten te verbranden. Dat is nou net wat we willen toch!. Dus  zet hem op. Elke dag push-ups….
  11. Zorg dat je geen snoep, koek, frisdrank, vruchtensappen en andere verleidelijke voedingsmiddelen in huis hebt. Dan kun je het ook niet opeten, toch!
  12. Aandacht bij eten: Eet aan tafel met mes en vork en niet voor de TV . Weet wat je eet en proef. Je verzadigingshormoon werkt dan beter.
YOU MIGHT ALSO LIKE
28 februari 2018

speltcake

snacks
READ ARTICLE
28 februari 2018

aubergine lasagne

diner
READ ARTICLE
11 december 2017

Thaise pompoensoep

diner, lunch
READ ARTICLE