Hoe maken we een gezonde smoothie

27 februari 2018, In: Lifestyle, smoothies
0

Hoe maken we een gezonde smoothie!!! Hieronder tref je een stappenplan aan.

Stap 1. Vloeistof 
Belangrijk, doe als eerste de vloeistof in je blender vóór het fruit en de groente. Pak ongeveer 1,5 mok water, amandelmelk, havermelk of kokoswater, yoghurt, wat je wil en kunt verdragen. Liever niet vruchtensap, drinkyoghurt, ijs, etc. Dit in verband met teveel suikers die daar in zitten.

Stap2. Vers fruit en verse groenten of diepvries
1,5 mok bessen/aardbeien/frambozen/bananen/mango/ananas (mix of enkel)
Voor een groene smoothie kun je ook kiezen voor een handje spinazie/boerenkool/komkommer, etc

Stap 3. Goede vetten
Een eetlepel walnoten of andere noten, of een eetlepel pindakaas of amandelboter. Maar wat heel lekker is is een halve avocado. Dan wordt je smoothie heerlijk romig van

Stap 4. Extra voedingsstoffen
Een eetlepel chiazaad, lijnzaad, cacao nibs, havermout of iets anders wat jij lekker vindt. Denk ook eens aan supplementen, zoals Vit C, spirulina. super greens, etc.

6. Bevroren toevoegingen (optioneel)
3 ijsblokjes (meer als je de smoothies iets dikker wilt hebben)

 

Enjoy Good Food Good Life

Liefs Iloon

YOU MIGHT ALSO LIKE
19 augustus 2016

glutenvrije muffins

ontbijt, snacks
READ ARTICLE
24 mei 2016

gebakken ei

detox, lunch, ontbijt
READ ARTICLE
18 april 2017

Sushi bowl

diner, lunch, salade
READ ARTICLE